سری شیائومی ۱۲ معرفی شد؛ اولین پرچم‌داران ۲۰۲۲ چه ویژگی‌هایی دارند؟

شیائومی 12

بالاخره بعد از ماه‌ها انتظار و انتشار شایعه های مختلف، شیائومی رسما از سه گوشی شیائومی ۱۲، ۱۲ پرو و ۱۲X رونمایی کرد. مدل استاندارد و مدل پرو از چیپست اسنپدراگون ۸ نسل ۱ بهره می‌برند ولی مدل ۱۲X با اسنپدراگون ۸۷۰ راهی بازار خواهد شد. همچنین شیائومی ۱۲ و ۱۲X به غیر از تراشه تفاوتی با یکدیگر ندارند و هر دو نمایشگر ۶٫۲۸ اینچی دارند و مدل پرو از نمایشگر ۶٫۷۳ اینچی LTPO بهره می‌برد.

شیائومی ۱۲

شیائومی 12

شیائومی ۱۲ در بین پرچم‌داران شیائومی که طی چند سال گذشته عرضه شده، کوچک‌ترین نمایشگر را دارد. نمایشگر ۶٫۲۸ اینچی امولد این گوشی توسط سامسونگ تولید شده و رفرش ریت ۱۲۰ هرتز و رزولوشن FHD+ را ارائه می‌دهد. مانند بسیاری از گوشی‌ها، شیائومی ۱۲ هم از حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر بهره می‌برد و شیشه‌ی محافظ گوریلا گلس ویکتوس هم روی نمایشگر این گوشی تعبیه شده است. در رابطه با چیپست هم همانطور که انتظار داشتیم، از اسنپدراگون ۸ نسل ۱ بهره می‌برد که جدیدترین چیپست پرچم‌دار کوالکام محسوب می‌شود.

در پنل پشتی این گوشی، دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی مبتنی بر سنسور IMX766 سونی تعبیه شده است که اندازه‌ی بسیار بزرگی دارد و همچنین از لرزشگیر اپتیکال بهره می‌برد. در کنار این گوشی شاهد یک اولترا واید ۱۳ مگاپیکسلی و تله-ماکرو ۵ مگاپیکسلی هم هستیم. همچنین باید به دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی هم اشاره کنیم. انرژی این گوشی از طرف باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی تأمین می‌شود و از شارژ سیمی ۶۷ وات و شارژ بی‌سیم ۵۰ وات هم پشتیبانی می‌کند.

شیائومی ۱۲ پرو

شیائومی 12 پرو

برخلاف سال گذشته، امسال خبری از مدل اولترا نیست. شیائومی برای این گوشی از نمایشگر ۶٫۷۳ اینچی مبتنی بر رزولوشن ۳۲۰۰ در ۱۴۴۰ امولد استفاده کرده است. این نمایشگر مبتنی بر فناوری LTPO است و به همین خاطر می‌تواند از رفرش ریت متغیر بین ۱ تا ۱۲۰ هرتز را ارائه کند. باتری شیائومی ۱۲ پرو مبتنی بر ظرفیت ۴۶۰۰ میلی‌آمپر ساعتی است که از سرعت شارژ ۱۲۰ وات پشتیبانی می‌کند. همچنین طرفداران شارژ بی‌سیم می‌توانند از سرعت ۵۰ وات هم بهره ببرند. مانند مدل استاندارد، شیائومی برای این گوشی هم از چیپست پرچم‌دار اسنپدراگون ۸ نسل ۱ استفاده کرده است.

در پنل پشتی بار دیگر شاهد استفاده از دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی هستیم و در کنار آن دو دوربین ۵۰ مگاپیکسلی اولترا واید و تله‌فوتو هم تعبیه شده و در نتیجه این گوشی در مجموع از ۳ دوربین ۵۰ مگاپیکسلی استفاده می‌کند. شیائومی اعلام کرده که این گوشی برای عکاسی در محیط‌های کم‌نور از الگوریتم‌های پیشرفته‌تر بهره می‌برد که می‌توانند کیفیت عکس‌های گرفته شده را تا حد قابل توجهی بهبود ببخشند. برای عکس‌های سلفی هم می‌توانید از سنسور ۳۲ مگاپیکسلی بهره ببرید.

شیائومی ۱۲X

این گوشی به غیر از چیپست تفاوت مهمی با مدل استاندارد ندارد. این یعنی با نمایشگر ۶٫۲۸ اینچی ۱۲۰ هرتز، دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی، سلفی ۳۲ مگاپیکسلی، باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی و سرعت شارژ ۶۷ وات بهره می‌برد. اما به جای اسنپدراگون ۸ نسل ۱، اسنپدراگون ۸۷۰ برای این گوشی استفاده شده است. البته برخلاف مدل استاندارد، این گوشی از قابلبت شارژ بی‌سیم پشتیبانی نمی‌کند.

قیمت و تاریخ عرضه

شیائومی 12 پرو

مدل ۸/۱۲۸ گیگابایتی شیائومی می ۱۲ پرو با قیمت ۷۳۸ دلار راهی بازار می‌شود. مدل‌های ۸/۲۵۶ و ۱۲/۲۵۶ گیگابایتی این گوشی هم به ترتیب ۷۸۵ و ۸۴۸ دلار قیمت دارند. ارزان‌ترین مدل شیائومی ۱۲ با قیمت ۵۸۱ دلار به دست کاربران می‌رسد که این مدل از ۸ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی بهره می‌برد. همچنین مدل‌های ۸/۲۵۶ و ۱۲/۲۵۶ گیگابایتی این گوشی هم به ترتیب با قیمت ۶۲۸ و ۶۹۱ دلار راهی بازار چین می‌شوند.

در نهایت باید به ارزان‌ترین گوشی این خانواده یعنی شیائومی ۱۲X بپردازیم که مدل ۸/۱۲۸ گیگابایتی آن ۵۰۲ دلار قیمت دارد و برای خرید مدل ۱۲/۲۵۶ گیگابایتی باید مبلغ ۵۹۶ دلار پرداخته شود. از دو روز دیگر پیش‌فروش این گوشی‌ها آغاز می‌شود و از ابتدای ۲۰۲۲ به دست کاربران می‌رسند.

8 توصیه برای شروع کار با گوشی هوشمند گلکسی جدیدتان

شروع کار با یک گوشیِ نو، خصوصاً وقتی که با محیطی کاملاً جدید روبرو می‌شوید، می‌تواند دشوار باشد. تصور دردسر جابجایی برنامه‌ها، عکس‌ها، مخاطبان و پیام‌ها برای خیلی از افراد کافی‌ست تا به هر شکلی که شده، شش ماه دیگر هم با گوشی قدیمی خود سر کنند.

اما خبر خوب این‌که سامسونگ فرایند تغییر گوشی را با برنامه Smart Switch (انتقال هوشمند) بسیار آسان کرده. تنها کافی‌ست گوشی قدیمی را با کابل شارژ و آداپتور کاربردی OTG به دستگاه گلکسی جدید متصل کرده و فایل‌های مورد نظر را برای انتقال انتخاب کنید؛ Smart Switch ادامه کار را بر عهده می‌گیرد. اگر کنجکاوید بدانید چطور، به این ویدیو و یا این راهنمای گام‌به‌گام مراجعه کنید.

اما گام بعدی چیست؟ حالا شما گوشی گلکسی جدیدتان را دارید و تمام اطلاعات شما هم بدون هیچ مشکلی منتقل شده. چطور کار با دستگاه جدید و استفاده از قابلیت‌های منحصربه‌فرد سامسونگ را شروع کنید؟

این‌جا 8 توصیه مهم برای راه‌اندازی گوشی هوشمند سامسونگ‌تان برای شما وجود دارد. تمام این توصیه‌ها، در کمتر از 30 دقیقه قابل اجرا هستند و به شما در صرفه‌جویی وقت و محافظت از دستگاه‌ کمک خواهند کرد. با پیاده‌سازی این 8 راهکار، نیمی از راه تبدیل شدن به یک کاربر حرفه‌ای گوشی گلکسی را رفته‌اید!

1. صفحه اصلی گوشی را نظم دهید

 

بعد از انتقال اطلاعات به گوشی هوشمند گلکسی، فرصت را غنیمت بشمارید و صفحه اصلی گوشی را خانه‌تکانی کنید. اگر با سامسونگ و اندروید آشنایی قبلی ندارید، این فرصت خوبی‌ست تا کمی هم با تنظیمات و گزینه‌های متنوع سفارشی‌سازی صفحه آشنا شوید.

برای حذف یک برنامه از صفحه اصلی، کافی‌ست آن را لمس کرده و نگه‌دارید و سپس گزینه «remove from home» و یا «uninstall» را انتخاب کنید. با انتخاب «remove from home»، این برنامه همچنان در منوی برنامه‌ها (که با پایین کشیدن صفحه اصلی ظاهر می‌شود)، قابل دسترسی است. اگر گزینه uninstall را انتخاب کنید، برنامه از دستگاه شما پاک می‌شود، اما می‌توانید بعداً آن را مجدداً از گوگل پلی دانلود کنید.

علاوه بر این می‌توانید برای دسته‌بندی برنامه‌های مشابه، پوشه ایجاد کنید. مثلاً می‌توانید همه برنامه‌های شبکه‌های اجتماعی خود را در یک پوشه جای دهید. برای ایجاد پوشه، کافی‌ست آیکون یک برنامه را لمس کرده، نگه‌دارید و سپس آن را بکشید و روی یک آیکون دیگر رها کنید. با این کار یک پوشه ایجاد خواهد شد که می‌توانید برای آن اسم مشخص کنید و یا حتی رنگ آیکون پوشه را تغییر دهید.

اگر تعداد برنامه‌های شما زیاد هستند – کاربر آمریکایی به‌طور متوسط بیش از 80 برنامه روی گوشی خود دارد – احتمالاً به صفحات اضافی هم نیاز خواهید داشت. برای اضافه‌کردن صفحه، صفحه اصلی را لمس‌کرده و نگه‌دارید تا تنظیمات آن باز شود. حالا صفحه را به سمت چپ کشیده و نمادِ به‌علاوه را لمس کنید. در مرحله بعد، می‌توانید با لمس و نگه‌داشتن آیکون برنامه‌ها، آن‌ها را به صفحه جدید اضافه کنید. انتخاب شیوه دسته‌بندی برنامه‌ها با شماست؛ بعضی‌ها دوست دارند برنامه‌های مربوط به کار را روی یک صفحه، و برنامه‌های شخصی را روی صفحه‌ای جداگانه نگه‌دارند.

و اما توصیه آخرِ این قسمت: در تنظیمات صفحه اصلی، می‌توانید تصویر پس‌زمینه (تصویر صفحه اصلی و قفل صفحه)، تِم گوشی (سبک آیکون برنامه‌ها و حروف)، ویجت (برای پیش‌نمایش مواردب مثل پیش‌بینی آب‌وهوا و یا ساعت) و همینطور چینش صفحه اصلی و موارد دیگر را تغییر دهید. با این کار می‌توانید گوشی جدید را با سلیقه خاص خودتان تطبیق دهید.

2. دستگاه خود را امن نگه‌دارید

 

پیش از این‌که گوشی هوشمند جدید را با خود جایی ببرید، از امنیت آن مطمئن شوید. برای امن نگه‌داشتن گوشی گلکسی، پین یا پسورد انتخاب کنید و اثر انگشت خود را ثبت کنید.

زمانی که گوشی را برای بار اول روشن می‌کنید، با پیام تعیین پین یا پسورد روبرو خواهید شد، اما اگر بدون تعیین پسورد، از این مرحله عبور کردید و یا می‌خواهید پسورد را تغییر دهید، به منوی تنظیمات رفته، گزینه Lock screen و سپس Screen lock type را لمس کنید. حالا یکی از موارد الگو، پین یا پسورد را انتخاب کنید. برای امنیت بیشتر، بهتر است پسوردتان شامل حروف کوچک و بزرگ، اعداد و کاراکترهای خاص باشد.

در این‌جا و یا با رفتن به منوی Biometrics and security، می‌توانید اطلاعات بیومتریک خود را نیز اضافه کنید. روش بیومتریک مورد نظر را انتخاب کنید: این روش معمولاً یا اثر انگشت و یا شناسایی چهره است. سپس دستورالعمل ثبت اثر انگشت یا چهره را دنبال نمایید. توجه داشته باشید که اثر انگشت در مقایسه با شناسایی چهره عموماً امنیت بالاتری دارد.

برای شناسایی چهره، دو گزینه ثبت چهره با عینک و بدون عینک را خواهید داشت. همچنین می‌توانید برای بازکردن آسان‌تر قفل گوشی، اثر چند انگشت مختلف، مثل انگشت شست و انگشت اشاره دو دست را ثبت کنید.

حالا که در منوی Biometrics and security هستید، اندکی هم وقت بگذارید و قابلیت Find My Mobile را فعال کنید. در آینده اگر روزی گوشی را گم کردید، این قابلیت به کمک‌ شما خواهد آمد.

3. Samsung Pass را فعال کنید

 

پس از ثبت اثر انگشت و یا چهره، می‌توانید از اطلاعات بیومتریک‌تان برای ورود به وبسایت‌ها و برنامه‎ها هم استفاده کنید تا لازم نباشد نام‌های کاربری و گذرواژه‌های متعدد را به خاطر بسپارید. Samsung Pass سرویسی رایگان است که در بیشتر وبسایت‌هایی که با مرورگر سامسونگ از آن‌ها بازدید می‌کنید و همچنین بسیاری از برنامه‌ها کار می‌کند.

می‌توانید Samsung Pass را با رفتن به منوی تنظیمات و سپس «Biometrics and security» فعال کنید. سپس باید وارد حساب سامسونگ خود شوید. توجه داشته باشید که پسورد حساب سامسونگ شما، پسورد اصلی Samsung Pass خواهد بود، پس از قوی‌بودن آن اطمینان حاصل کنید.

پس از فعال‌سازی Samsung Pass، هر بار که وارد برنامه یا وب سایتی می‌شوید، از شما پرسیده می‌شود که می‌خواهید اطلاعات ورود برای Samsung Pass ذخیره شود یا خیر. با لمس گزینه «Save»، نام کاربری و گذرواژه در محفظه امن Samsung Pass ذخیره خواهند شد.

دفعه بعد که می‌خواهید وارد این برنامه یا وب سایت شوید، اطلاعات ورود با استفاده از شناسایی چهره یا اثر انگشت به صورت خودکار تکمیل شده و به‌راحتی هر چه تمام‌تر، وارد برنامه یا وبسایت خواهید شد.

برای مدیریت اطلاعات ورود و تکمیل خودکار فرم‌ها (مثل نام، آدرس، تاریخ تولد و غیره) برنامه Samsung Pass را باز کنید. تمام اطلاعات ذخیره شده در Samsung Pass توسط پلتفرم فوق امنیتی Samsung Knox محافظت می‌شوند، بنابراین می‌توانید از امنیت اطلاعات‌ خود مطمئن باشید. صحبت از امنیت شد.

4. پوشه امن درست کنید

 

یک کمد فایل را تصور کنید که قفلی فولادی به آن زده شده؛ پوشه امن در اصل چنین چیزی است. پوشه امن، یک پوشه رمزگذاری شده در اختیار شما می‌گذارد که با آن می‌توانید از اطلاعات و برنامه‌های خصوصی روی گوشی‌تان محافظت کرده و فقط خودتان به آن‌ها دسترسی داشته باشید.

برای شروع کار با پوشه امن، منوی تنظیمات را باز کرده و به Biometrics and security بروید. در این‌جا اگر وارد حساب سامسونگ خود نشده باشید، از شما خواسته می‌شود تا وارد حساب شوید و از بین گزینه‌های متعدد قفل پوشه امن، که شامل پین، پسورد، شناسایی چهره و اثر انگشت است، گزینه مورد نظر خود را انتخاب کنید.

پس از ایجاد پوشه، می‌توانید برنامه‌ها و فایل‌های خود را به داخل پوشه منتقل کنید. زمانی که داخل برنامه پوشه امن هستید، می‌توانید با لمس گزینه Add apps یا Add files به‌آسانی محتوای مورد نظر خود برای انتقال به پوشه را انتخاب کنید. علاوه بر این، می‌توانید خارج از پوشه امن، با رفتن به برنامه گالری گوشی، عکس‌های مورد نظرتان را انتخاب کرده و به پوشه انتقال دهید.

پوشه امن بهترین راه برای ایجاد یک لایه حفاظتی افزوده برای برنامه‌ها و اطلاعات حساس شما، مانند برنامه بانکی، عکس‌های شخصی و یا حساب‌های شبکه‌های اجتماعی‌ست. از پوشه امن برای حفاظت از اطلاعات حساس کاری هم می‌توان استفاده کرد، اما توصیه ما این است که کسب‎‌وکارها از یک راهکار جداسازی اطلاعات نظام‌مند مثل پلتفرم Knox برای سازمان‌ها استفاده کنند تا از امنیت و کارایی بالاتری برخوردار شوند.

توجه داشته باشید که می‌توانید دو نسخه جداگانه از برنامه یکسان – یکی داخل پوشه امن و یکی بیرون آن – داشته باشید. اگر دارید عکس شخصی می‌گیرید، برنامه دوربین را از داخل پوشه امن باز کنید تا تمام عکس‌ها در برنامه گالری حفاظت شده توسط پوشه امن ذخیره شوند.

5. با App Pair، از دو برنامه همزمان استفاده کنید

 

یکی از بهترین گزینه‌های افزایش بهره‌وری در گوشی‌های هوشمند سامسونگ، امکان استفاده همزمان از دو برنامه در حالت تقسیم صفحه (split screen) است. این قابلیت برای زمانی‌که دارید کار می‌کنید و می‌خواهید از اطلاعات داخل یک برنامه دیگر استفاده کنید، مثلاً نگاه به تقویم کاری در حین نوشتن ایمیل، بسیار مفید است.

برای استفاده همزمان از دو برنامه در حالت تقسیم صفحه، ابتدا آیکون برنامه‌های اخیر در گوشه سمت چپ صفحه‌ را لمس کنید. آیکون بالای اولین برنامه را لمس و گزینه «Open in split screen» را انتخاب کنید. سپس برنامه دوم را مشخص کنید. حالا در حالت تقسیم صفحه (split screen) هستید. در این‌جا، با کشیدن خط آبی میان صفحه به سمت بالا یا پایین، می‌توانید به‌راحتی اندازه دو صفحه را تغییر دهید.

اما روش راحت‌تری هم برای ورود به حالت تقسیم صفحه وجود دارد: App pair یا جفت‌کردن برنامه. با App pair، می‌توانید دو برنامه را با یک لمس در حالت تقسیم صفحه باز کنید. برای شروع کار با گوشی گلکسی جدیدتان، بد نیست به برنامه‌هایی که همزمان استفاده می‌شوند، فکر کنید و چند جفت برنامه ایجاد کنید.

برای جفت‌کردن [BHP/BP1] دو برنامه، سمت راست صفحه را به سمت داخل بکشید تا پنل کناری باز شود. یکی از جاهای خالی را انتخاب کرده و یک برنامه اضافه کنید. سپس از بالا سمت راست، گزینه «Create App pair» را لمس کنید. حالا می‌توانید دو برنامه‌ای را که می‌خواهید همزمان باز شوند، انتخاب نمایید.

پس از جفت‌کردن دو برنامه، می‌توانید آن‌ها را به‌آسانی و به‌طور همزمان از پنل کناری باز کنید.

برخی از برنامه‌ها به خاطر ماهیتی که دارند جفت‌های خیلی خوبی می‌شوند. مثلاً برای کار، می‌توانید دو برنامه کنفرانس تلفنی و تقویم را با هم جفت کنید. یا اگر عموماً موقع ورزش، موسیقی گوش می‌دهید، می‌توانید دو برنامه اسپاتیفای و Samsung Health را با هم جفت کنید.

6. Bixby Routines مشخص کنید

 

Bixby Routines یک قابلیت عالی دیگر است که با خودکارسازی روند کارهای روزانه شما با گوشی، در وقت صرفه‌جویی می‌کند. استفاده از Bixby را با روتین‌های از پیش تعریف شده روی گوشی آغاز کنید و وقتی بر روش کار مسلط شدید، روتین‌های Bixby خود را بسازید.

برای ایجاد Bixby Routine، به تنظیمات و سپس تنظیمات پیشرفته رفته و Bixby Routines را انتخاب کنید. در این بخش منتخبی از روتین‌های استاندارد، مثل روتینِ صبح به خیر، کار، رانندگی و ذخیره انرژی در شب را خواهید دید.

با انتخاب هر روتین، می‌توانید ببینید چه کاری انجام می‌دهد، آن را فعال کرده و یا تغییر داده و شخصی‌سازی کنید. برای مثال، با روتینِ صبح بخیر، می‌توانید ساعت بیدار شدن را مشخص کنید. در ساعت مشخص، گوشی شما به‌صورت خودکار صفحه را روشن کرده و روشن نگه خواهد داشت. سپس پلی‌لیستی مشخص از اسپاتیفای را پخش خواهد کرد تا به آرامی بیدار شوید. روتین دیگر، ذخیره انرژی در شب است که هر شب در ساعت مشخصی چک می‌کند تا ببیند گوشی شما در حال شارژشدن است یا خیر. اگر نبود، حالت ذخیره انرژی را فعال می‌کند. تمام این روتین‌ها با قوانین ساده «اگر این شد، آن کار را بکن» قابل تنظیم و سفارشی‌سازی هستند.

Bixby Routine شما، این قابلیت را دارد که وقتی در مکان مشخصی هستید، فعال شود. مثلاً این‌که به محض ورود به محل کار، گوشی روی حالت ویبره گذاشته شده و وای‌فای آن روشن شود.

خوبیِ Bixby این است که بعد از  مشخص کردن یک روتین، می‌توانید به‌کلی فراموشش کنید. تمام روتین‌های مشخص‌شده بدون نیاز به کار اضافه‌ای، به‌طور خودکار اجرا خواهند شد.

7. عمر باتری را به حداکثر برسانید

 

گوشی هوشمند شما فقط تا زمانی به درد شما می‌خورد که باتری داشته باشد. باتری که به صفر رسید، بازی تمام است! با این‌که گوشی‌های هوشمند گلکسی باتری‌هایی بسیار بادوام و قدرتمند دارند، اگر مصرف باتری بالا باشد و جایی باشید که بیش از یک روز دسترسی به شارژ نداشته باشید، توصیه‌های این بخش به کار شما خواهد آمد.

جدیدترین گوشی‌های گلکسی، مجهز به قابلیت مدیریت هوشمند باتری هستند که می‌تواند عمر باتری شما را افزایش دهد.

برای استفاده از این قابلیت، به منوی تنظیمات رفته، Device Care و سپس Battery را لمس کنید. راه دیگر برای دسترسیِ مستقیم به این بخش، باز کردن پنل سریع بالای صفحه، و لمس و نگه‌داشتن گزینه «Power mode» است.

در این بخش می‌توانید به صورت دستی، چهار حالت مصرف انرژی مختلف برای گوشی هوشمندتان مشخص کنید:

  • عملکرد بالا: این حالت به شما بالاترین سرعت پردازش و روشنایی و رزولوشن صفحه را می‌دهد، اما باتری بیشتری هم مصرف خواهد کرد.
  • بهینه: این حالت  تعادل توصیه شده میان کارایی و باتری را ایجاد می‌کند و تنظیم پیش‌فرض دستگاه است.
  • ذخیره انرژی متوسط: با محدودکردن برخی قابلیت‌ها، عمر باتری را افزایش می‌دهد. اگر می‌دانید که روزی طولانی بدون دسترسی به شارژر پیشِ رو دارید، این گزینه را انتخاب کنید.
  • ذخیره انرژی بیشینه: جلوی فعالیت پس‌زمینه برنامه‌ها را می‌گیرد، حالت تیره یا Dark را فعال کرده و سرعت پردازش را محدود می‌کند. در این حالت، عمر باتری شما می‌تواند تا چند روز افزایش پیدا کند و اگر مجبور باشید که از آخرین ذرات انرژیِ باقیمانده، به بهینه‌ترین شکل ممکن استفاده کنید، بهترین گزینه همین است.

با لمس هر یک از این چهار حالت، تخمینی از عمر باتری باقیمانده با توجه به الگوی مصرف اخیرتان به شما داده می‌شود. کافی‌ست گزینه Apply را لمس کنید تا گوشی‌ وارد حالت انرژی انتخاب شده شود و عملکرد و روشنایی گوشی را بر اساس آن تنظیم کند.

یک گزینه دیگر موجود روی گوشی‌های جدید سامسونگ، حالت ذخیره انرژی تطبیق‌پذیر است. این گزینه، از همه آسان‌تر است چرا که با فعال‌سازی آن، گوشی شما خودش مدیریت انرژی را بر عهده خواهد گرفت.

زمانی‌که حالت ذخیره انرژی تطبیق‌پذیر یا Adaptive power saving را روشن می‌کنید، گوشی شما به صورت خودکار و براساس الگوی مصرف شما، حالت انرژی بهینه را انتخاب خواهد کرد. زمانی‌که انرژی مورد نیاز نباشد و یا باتری گوشی خیلی کم باشد، نیازی نیست شما کاری کنید و گوشی خودش وظیفه تنظیم مصرف انرژی را بر عهده می‌گیرد.

8. Samsung DeX را امتحان کنید

Samsung DeX یکی از بهترین قابلیت‌‎های گوشی هوشمند گلکسی‌ست که بیشتر کاربران از آن بی‌خبرند. با DeX، می‌توانید گوشی‌ را به هر نوع مانیتور HDMI و یا تلویزیون وصل کرده و یک تجربه دسکتاپ فوق‌العاده داشته باشید. DeX به شما کمک می‌کند زمانی که دسترسی به کامپیوتر رومیزی ندارید، کارها را بهتر پیش ببرید.

DeX با شروع از گلکسیS8  [BHP/BP1] در سال 2018، در تمام گوشی‌های سری S گلکسی و همچنین سری نوت در دسترس است. استفاده از DeX رایگان است اما برای استفاده به یک آداپتور HDMI و یا کابل DeX نیاز خواهید داشت.

برای استفاده از سامسونگ DeX، تنها کافی‌ست گوشی گلکسی خود را با آداپتور به مانیتور متصل کنید. پلتفرم DeX فوراً روشن شده و تجربه دسکتاپ را در اختیار شما خواهد گذاشت. با DeX می‌توانید به تمام برنامه‌ها روی یک صفحه بزرگ دسترسی داشته باشید.

به‌علاوه، می‌توانید از گوشی‌ به‌عنوان تاچ‌پَد یا صفحه لمسی برای کار با مانیتور متصل به DeX استفاده کنید. کافی‌ست منوی اعلانات بالای صفحه را باز کرده و گزینه Use phone as a touchpad را انتخاب کنید. اما برای تکمیل تجربه سامسونگ DeX، بهتر است صفحه کلید و ماوس بلوتوث نیز داشته باشید. برای توضیحات کامل استفاده از DeX، به راهنمای آغاز کار با DeX رجوع کنید.

اما قابلیت بی‌نظیر DeX به تجربه کار با مانیتور محدود نمی‌شود. با DeX می‌توانید در اتاق کنفرانس، با استفاده از گوشی‌ پرزنتیشن ارائه دهید و یا محتوایی را روی تلویزیون ببینید. برای این کار هم تنها کافی‌ست با آداپتور HDMI، گوشی را به صفحه نمایش اتاق کنفرانس و یا تلویزیون وصل کنید تا Samsung DeX باز شود.

تا چند سال پیش، از گوشی‌ها صرفاً برای چند تماس در طول روز استفاده می‌کردیم. اما امروز گوشی‌های هوشمند، جزئی جدایی‌ناپذیر از تمام فعالیت‌های روزانه ما شده‌اند؛ از خرید و تفریح گرفته، تا ساخت ویدیو و ویرایش ارائه پاورپوینت.

هر آمریکایی به‌طور متوسط 96 بار در روز گوشی خود را چک می‌کند و در مجموع 2 ساعت و 55 دقیقه از وقت خود در روز را با گوشی می‌گذراند. حالا که گوشی‌های هوشمند تبدیل به ابزاری مهم در کار و زندگی شخصی‌مان شده‌اند، ارزش دارد که روی یک دستگاه گوشی خوب، سرمایه‌گذاری کنیم و برای یادگیری نحوه استفاده بهینه از آن هم، کمی وقت صرف کنیم. 8 راهکاری که در این فهرست خواندید، کمک‌ می‌کنند تا بهترین استفاده ممکن را از گوشی گلکسی جدیدتان ببرید.

هدیه سامسونگ برای تمام ورزشکاران حاضر در المپیک و پارالمپیک توکیو

سامسونگ به هر کدام از ۱۷۰۰ شرکت‌کننده در المپیک و پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو یک دستگاه گلکسی اس ۲۱ لیمیتد ادیشن نسخه 5G هدیه می‌کند. این نسخه‌های محدود، بدنه آبی‌رنگ دارند و به لوگوی المپیک یا پارالمپیک مزین شده‌اند.

درحالی‌که بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو در حال برگزاری است و چندی دیگر شاهد برگزاری بازی‌های پارالمپیک خواهیم بود، سامسونگ اعلام کرده است که قصد دارد به هدر کدام از ۱۷۰۰ شرکت‌کننده این رقابت‌ها یک نسخه محدود گلکسی اس ۲۱ مدل 5G هدیه کند. بدنه این مدل اختصاصی از گلکسی اس ۲۱ آبی‌رنگ است و در پنل پشتی آن لوگوی المپیک یا پارالمپیک دیده می‌شود.

علاوه بر دریافت این هدیه از سامسونگ، ورزشکاران به بازدید از «سالن ورزشکاران گلکسی» در دهکده المپیک و پارالمپیک دعوت شده‌اند. در این بخش ورزشکاران می‌توانند با استفاده از استیکرهایی که با الهام از رقابت‌های ۲۰۲۰ طراحی شده‌اند، برای گلکسی اس ۲۱ خودشان کیس سفارشی طراحی و سنجاق‌های اختصاصی المپیک و پارالمپیک دریافت کنند.

سامسونگ برای اولین بار در المپیک سال ۱۹۸۸ گوشی اختصاصی از برند خود را برای رقابت‌ها در نظر گرفت. از سال ۲۰۱۴ به بعد، تمام ورزشکاران المپیک از این شرکت گوشی هدیه گرفتند و ورزشکاران پارالمپیک از سال ۲۰۱۸ هدیه سامسونگ را دریافت کردند.

استفنی چوی، نایب رئیس ارشد و مدیر تیم بازاریابی جهانی تجارت موبایل سامسونگ، اعلام کرده است که این شرکت همانند ۳۰ سال گذشته، به حمایت از رقابت‌های المپیک و پارالمپیک و حفظ ارتباط طرفداران با این بازی‌ها ادامه خواهد داد. او گفت:

برای رقابت‌های ۲۰۲۰ توکیو، ما با استفاده از تکنولوژی‌های پیشرو در بخش موبایل و با استفاده از دستگاه‌هایی همچون گلکسی اس ۲۱ با قابلیت 5G، امکان تجربه شور و هیجان المپیک و پارالمپیک را برای طرفداران و ورزشکاران فراهم خواهیم کرد.

گلکسی S22 احتمالا با دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی الیمپوس ژانویه ۲۰۲۲ از راه می‌رسد

سامسونگ در تاریخ ۲۰ مرداد از جدیدترین گوشی‌های تاشوی خود رونمایی می‌کند و بعد به سراغ سری گلکسی S22 می‌رود.

گزارشی تازه مدعی شده که احتمال استفاده از دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی در گلکسی S22 همچنان وجود دارد و این سنسور توسط شرکت ژاپنی الیمپوس ساخته می‌شود.

موبایل یاران | انتشار رندرهای گلکسی S22 اولترا سامسونگ با طراحی متفاوت  دوربین

یک نشریه کره‌ای در گزارش جدیدی به نقل از چند منبع آگاه بازار می‌گوید گلکسی S22 در ماه ژانویه ۲۰۲۲ عرضه می‌شود و از دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی استفاده می‌کند. این گوشی دوربین اصلی پنج‌گانه‌ای خواهد داشت که از برند الیمپوس بهره می‌برد. الیمپوس یک برند ژاپنی سازنده دوربین و فناوری‌های اپتیکال است که در سراسر دنیا به خاطر کیفیت محصولاتش شناخته می‌شود.

شایعه مربوط به همکاری سامسونگ و الیمپوس اولین بار حدود سه ماه پیش منتشر شد. تاکنون شرکت‌های زیادی در حوزه تولید تلفن‌های هوشمند با برندهای حرفه‌ای سازنده دوربین همکاری کرده‌اند. ولی اگر این همکاری واقعیت داشته باشد، سامسونگ برای اولین بار وارد چنین همکاری مشترکی می‌شود تا دوربین گوشی‌های پرچمدار خود را ارتقا دهد. به‌علاوه، در گزارش امروز گفته شده که گلکسی S22 اولترا هم مثل نسل قبلی از قلم S Pen پشتیبانی می‌کند.

گلکسی S22 اولترا ممکن است دوربین 200 مگاپیکسلی داشته باشد | دیجی‌کالا مگ

البته این که سامسونگ آیا واقعا به همکاری با الیمپوس نیاز دارد یا نه، مشخص نیست. این شرکت خودش قبلا دوربین‌های حرفه‌ای بدون آینه می‌ساخت و در حوزه دوربین‌های موبایلی هم پیشگام است. در نتیجه، به نظر می‌رسد که همکاری با الیمپوس بیشتر از آن‌که جنبه فنی داشته باشد، از حیث بازاریابی صورت خواهد گرفت.

از سوی دیگر، این اولین باری نیست که درباره وجود دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی روی گلکسی S22 می‌شنویم. چند روز پیش در گزارشی اعلام شد که سامسونگ این ایده را کنار گذاشته و در گلکسی S22 اولترا هم از سنسور ۱۰۸ مگاپیکسلی ایزوسل HM3 استفاده می‌کند. ولی گزارش امروز دوباره بر گزارش‌های قبلی دامن زده و باور دارد که این شرکت در پرچمداران ۲۰۲۲ از سنسور ۲۰۰ مگاپیکسلی بهره می‌برد.

معرفی گوشی پرچمدار Smartphone for Snapdragon Insiders – محصول مشترک کوالکام و ایسوس

شرکت کوالکام در همکاری با ایسوس از گوشی هوشمند جدید و متفاوتی رونمایی کرده که با اسم عجیب Smartphone for Snapdragon Insiders عرضه می‌شود؛ این گوشی همانطور که از نام آن مشخص است به‌ظاهر برای جامعه 1.6 میلیونی طرفداران و توسعه‌دهنده‌گان کوالکام حاضر در برنامه Snapdragon Insiders program طراحی شده اما همانطور که در ادامه خواهیم دید از چندی دیگر به‌صورت گسترده توزیع خواهد شد.

گوشی هوشمند جدید کوالکام محصولی متفاوت و البته کاملا گران‌قیمت و ویژه بوده و نه‌تنها از لحاظ سخت‌افزاری و قابلیت‌های دستگاه در جایگاه بالایی قرار می‌گیرد بلکه اکسسوری و لوازم جانبی ارائه شده همراه آن نیز متفاوت به‌نظر می‌رسند.

ASUS Announces "Smartphone for Snapdragon Insiders" - A Real Product, or  Just A Marketing Showcase?

Smartphone for Snapdragon Insiders که از این به بعد به سادگی از آن با عنوان گوشی هوشمند کوالکام یاد می‌کنیم کاملا از سوی ایسوس ساخته شده اما ردپای کوالکام در جای‌جای آن و در قسمت‌های داخلی و خارجی دستگاه به چشم می‌خورد. در معرفی این گوشی نخست باید از لوازم جانبی همراه آن آغاز کنیم که یافتن نمونه دومی برای آن‌ها در بین دیگر دیوایس‌ها اگر نگوییم غیر ممکن، کاملا دشوار به‌نظر می‌رسد؛ در جعبه این مدل جدا از خود گوشی به یک ایرباد TWS با نشان Snapdragon sound بر می‌‌خوریم که صدای آن از سوی Master & Dynamic، تیون و تنظیم شده است. یک بامپر (قاب محافظ پیرامونی)،‌ یک شارژر سریع Quick Charge 5.0 و دو کابل USB-C (یکی با دو سر USB-C برای شارژ و دیگری با یک سر USB-A برای شارژ ایربادز) دیگر موارد ارائه شده همراه گوشی هوشمند کوالکام را تکمیل می‌کنند.

صحبت از خود گوشی را با طراحی آن آغاز می‌کنیم که در اولین نگاه در چند مورد با طراحی‌های معمول و متداول این روزها در رده پرچمداران متفاوت است؛ نخستین نکته به حاشیه‌های نسبتا بزرگ بالا و پایین صفحه‌نمایش تعلق دارد که آن را در کنار نمونه‌ای چون Sony Xperia 1 III به یکی از اسمارت‌فون‌های پرچمدار انگشت‌شماری در سال 2021 بدل می‌کند که فاقد حفره درون صفحه‌نمایش برای دوربین سلفی است. انتقال سنسور اثر انگشت به بخش پشتی دیگر نکته جالب‌توجه در مورد طراحی این گوشی است. این سنسور البته همانطور که در ادامه خواهیم دید یک سنسور عادی و متداول خازنی نبوده و حرف‌های جالبی برای گفتن دارد. ابعاد دستگاه 9.5×77.2×173.1 میلی‌متر است و 210 گرم وزن دارد که بدین‌ترتیب گوشی حجیم و سنگینی را به نمایش می‌گذارد.

صفحه‌نمایش دستگاه 6.78 اینچی AMOLED ساخت سامسونگ است که از وضوحی برابر با1080×2448 پیکسل بهره می‌برد و نرخ رفرش آن نیز 144 هرتزی‌ست. این صفحه‌نمایش به‌گفته کوالکام از دقت Delta-E < 1 و حداکثر روشنایی 800 نیتی در محیط‌های خارجی برخوردار است و بیشترین میزان روشنایی نقطه‌ای آن نیز به 1,200 نیت می‌رسد. دیگر فاکتورهای منتشر شده در رابطه با این صفحه‌نمایش شامل پوشش 111.23 درصدی طیف DCI-P3، پوشش 106.87 درصد از NTSC و 150.89 درصدی از sRGB می‌شوند. روی صفحه‌نمایش مثل پرچمدار بزرگ با پوشش Gorilla Glass Victus‌ پوشیده شده و صفحه همواره روشن یا Always-On display نیز در لیست مشخصات آن جای دارد.

بالای صفحه‌نمایش و در حاشیه‌ای نسبتا بزرگ به یک دوربین 24 مگاپیکسلی سلفی بر می‌خوریم که فاقد فوکوس خودکار است و در کناره سمت راست جای دارد. در لبه بالایی نیز اسپیکر سرتاسری تماس دیده می‌شود.

بخش پشتی گوشی در نگاه اول ظاهری نامتقارن به خود گرفته و تمایل دوربین‌های سه‌گانه این قسمت به سمت چپ، به این حس نامتقارنی افزوده است. دوربین‌های حاضر در این بخش درون یک قابل مستطیلی‌شکل برجسته با حاشیه‌ای قرمز ‌رنگ جای دارند و دو فلش LED نیز در همین بخش دیده می‌شود. دوربین اصلی دستگاه، 64 مگاپیکسلی با سنسور Sony IMX686 با ابعاد 1/1.73 اینچ است که پیکسل‌های 0.8 میکرونی آن بعد از ترکیب با سلول‌های مجاور تشکیل پیکسل‌های بزرگ 1.6 میکرونی را در وضوح 16 مگاپیکسلی می‌دهند. دیافراگرم لنز 6 مرحله‌ای مقابل این دوربین از گشودگی f/1.8 برخوردار بوده و لرزه‌گیر اپتیکال (OIS) چهار محوره نیز در لیست مشخصات آن دیده می‌شود. حداکثر وضوح برداشت ویدئو در این دوربین به 8K/30fps می‌رسد و با کاهش وضوح به 4K می‌توان با 30 یا 60 فریم در ثانیه نیز فیلم‌برداری کرد.

 

دوربین دوم 12 مگاپیکسلی اولتراواید با سنسور Sony IMX363 است که ابعادی برابر با 1/2.55 ‌اینچ داشته و بزرگی پیکسل‌های‌ آن نیز 1.4 میکرون است. دیافراگم لنز این دوربین f/2.2 بوده و با پشتیبانی از فوکوس خودکار امکان برداشت عکس از فاصله نزدیک 4 سانتی‌متری را نیز ارائه می‌دهد. در نهایت سومین و آخرین دوربین این مجموعه نیز 8 مگاپیکسلی تله‌فتو با ارائه تصویری معادل 3 برابر زوم اپتیکال است که از OIS نیز پشتیبانی می‌کند.

 

اپلیکیشن دوربین در این گوشی از برخی ویژگی‌های اختصاصی کوالکام نظیر زوم خودکار و دنبال کردن سوژه مبتنی بر هوش مصنوعی بهره می‌برد اما با گذر از این موارد تقریبا تمامی تنظیمات نهایی نرم‌افزاری این قسمت بر عهده ایسوس بوده است.

در زیر مجموعه دوربین‌های دستگاه به سنسور اثر انگشت دستگاه بر می‌خوریم که با وجود آن‌که ظاهر آن مشابه یک حسگر خازنی معمولی‌ست اما در عمل این‌گونه نبوده و با یک حسگر اولتراسونیک نسل دوم کوالکام (Qualcomm 3D Sonic Sensor Gen 2) روبرو می‌شویم که پیش از این‌ برای نمونه در Samsung Galaxy S21 Ultra به‌کار گرفته شده بود. علت انتخاب این قسمت برای جای‌گذاری سنسور اثر انگشت و منتقل نکردن آن به درون صفحه‌نمایش را ظاهرا باید در ناسازگاری این سنسور با ساختار مستحکم پنل OLED دستگاه جست‌وجو کرد. این حسگر امکان کارکرد حتی با انگشت خیس را نیز دارد که مزیت بزرگی در مقایسه با سنسورهای اثر انگشت عادی است. در نهایت آخرین جزء قابل اشاره در بخش پشتی لوگوی اسنپ‌دراگون این قسمت است که امکان روشن شدن داشته و ظاهرا می‌توان از آن به‌عنوان یک چراغ اعلان وضعیت استفاده کرد.

 

پردازش در این گوشی طبق انتظار با چیپ 5 نانومتری Snapdragon 888 انجام می‌شود که در حال حاضر (بدون در نظر گرفتن نسخه پلاس آن)، سریع‌ترین راه‌حل پردازشی در بین گوشی‌های اندرویدی به حساب می‌آید. حافظه رم گوشی 16 گیگابایت از نوع LPDDR5 بوده و 512 گیگابایت حافظه داخلی UFS 3.1 (ظاهرا بدون امکان ارتقاء) دارد. سیستم‌عامل دستگاه نسخه 11 اندروید خام بوده و با این‌که اطلاعات بیشتری در مورد اپلیکیشن‌های از پیش نصب شده در این مدل منتشر نشده اما می‌توان حدس زد که برخی گزینه‌های اختصاصی کوالکام در آن حاضر باشند.

 

با این‌که ضخامت و وزن بالای گوشی انتظار مشاهده باتری حجیمی را در محصول جدید کوالکام می‌دهد اما ظرفیت باتری این مدل تنها 4 هزار میلی آمپر ساعت است که چندان فوق‌العاده به‌نظر نمی‌رسد این باتری اما در عوض با شارژر سریع Quick Charge 5 با توان 65 واتی تغذیه می‌شود که پس از 30 دقیقه شارژ باتری را به 70 درصد رسانده و کل پروسه شارژ در آن نیز 50 دقیقه به‌طول می‌انجامد.

گوشی هوشمند کوالکام در بخش ارتباطی نیز مدل موفقی بوده و به‌جز پشتیبانی از 5G‌ در هر دو فرم mmWave و sub-6GHz از وای‌فای 6E، بلوتوث 5.2، مسیریاب‌های ماهواره‌ای دو فرکانسی و NFC نیز پشتیبانی می‌کند. این گوشی به اسپیکرهای استریو مجهز شده که در ساخت آن از فناوری اختصاصی کوالکام موسوم به Qualcomm Snapdragon Sound Technology بهره گرفته شده است. جک هدست ظاهرا در این مدل غایب است.

 

Smartphone for Snapdragon Insiders همانطور که در ابتدا نیز اشاره شد در حقیقت محصولی از شرکت ایسوس بوده و کار ساخت، بازاریابی و فروش آن نیز بر عهده همین کمپانی‌ست. این گوشی در ماه آگوست با قیمت 1,499 دلار در چین، آمریکا، آلمان، بریتانیا، ژاپن، کره‌جنوبی و سپس در هند عرضه خواهد شد.

منبع : Qualcomm

همه چیز راجع به اینترنت 5G که باید بدانید

نسل پنجم بی‌سیم جانشین اینترنت 4G و  آخرین تکنولوژی در زمینه ارتباطات سیار است که به طور قابل توجهی سرعت و پاسخگویی شبکه‌های بی سیم را افزایش خواهد داد.

از آنجایی که این روزها اکثر کارهای روزانه و مهم توسط اینترنت انجام می‌شود و قاطعانه می‌توان گفت بدون اینترنت زندگی و کار فلج می‌شود بنابراین کاملا طبیعی به نظر می‌رسد که بشر برای رسیدن به اینترنت با سرعت و کفیت بالا تمام تلاش خود را بکند.

همه ما اینترنت با کیفیت، قابل اعتماد، سریع می‌خواهیم که در همه جا در دسترس باشد، اینترنت 5G تمام این ویژگی‌ها و حتی فراتر از آنها را برای ما فراهم خواهد کرد.

آیا 5G برای انسان و محیط‌ زیست خطرناک است؟

سرعت اینترنت 5G چقدر است؟

شبکه‌های 5جی در شرایط ایده‌آل نرخ تاخیر زیر یک میلی‌ثانیه دارند، اما تاخیر زمانی در 4G از یک اپراتور تا اپراتور دیگر و از یک گوشی تا گوشی دیگر متفاوت است. با این وجود، به طور کلی برآورد می‌شود که تاخیر 5 جی چیزی حدود 60 تا 120 برابر سریعتر از میانگین تاخیر 4G باشد.

اگر بخواهید بدانید که سرعت 5G چقدر است باید بگوییم که سرعت پنجمین نسل شبکه تقریبا 20 برابر سریعتر از شبکه 4G LTE است. حداقل سرعت دانلود در شبکه 5G حدود 20 گیگابیت بر ثانیه خواهد بود و این در حالی است که سرعت دانلود 4 جی تنها 1 گیگابیت بر ثانیه است.

البته یکی از مسئلی که در مورد اینترنت نسل پنجم نباید فراموش کنید این است که با این که این فناوری سرعتی باورنکردنی دارد، اما هم سرعت آن در همه جا یکسان نیست و هم بحث پوشش آن داستان دیگری است و مثل نسل‌های قبلی همچنان یک مشکل است.

با توجه به اطلاعات پایگاه راستی‌آزمایی “اوپن سیگنال” (Opensignal)  اوج سرعت دانلود در امریکا بر روی شبکه 5G بیش از 1.8 گیگابیت در ثانیه است که در مقایسه با 678 مگابیت در ثانیه روی شبکه LTE، حدود 2.7 برابر سریع‌تر است، اما سرعت کلی 5G در کشورهای دیگر پایین‌تر است، به عنوان مثال این سرعت در سوئیس و کره جنوبی نزدیک به 1.1 گیگابیت در ثانیه است.

نوکیا: 5G در دهه آینده 8 تریلیون دلار به تولید ناخالص داخلی جهان اضافه می‌کند

اینترنت 5G چه زمان وارد ایران می‌شود؟ 

با توجه به تلاش کشورها برای استقبال از فناوری 5G، حسین فلاح جوشقانی معاون وزیر ارتباطات و رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در مورد اقداماتی که ایران برای پیشواز ورود نسل پنجم ارتباطات در نظر گرفته است، این چنین توضیح می‌دهد: با توجه به مطالعات صورت گرفته در حوزه فناوری 5G و الزامات ورود به این تکنولوژی، چندین موضوع را در دستور کار قرار دادیم و برای اجرا و پیگیری این موارد کارگروهی با حضور اپراتورهای موبایل و مسئولان ذی‌ربط در رگولاتوری تشکیل شده است.

معاون وزیر ارتباطات با بیان اینکه نخستین موضوع مربوط به طیف فرکانسی مناسب نسل پنجم ارتباطات است که بتواند اینترنت بالای یک گیگابیت بر ثانیه را پوشش دهد، گفت: بر این اساس باید روی باند فرکانسی 3500 گیگاهرتز و طیف فرکانسی 700 و 800 گیگاهرتز تمرکز کنیم که در این زمینه در حال بررسی جوانب هستیم.

وی از تدوین نقشه راه ورود به فناوری نسل پنجم ارتباطات تا 3 ماه آینده خبر داد و گفت: در همین حال با استفاده از این نقشه راه می‌توانیم جوانب مربوط به زیرساخت‌های ارتباطی موردنیاز را به دست آوریم. چرا که در فناوری 5G علاوه بر آنتن‌های BTS، نیازمند زیرساخت‌های مبتنی بر فیبر نیز هستیم تا بتوانیم به مشترکان اینترنت با سرعت‌ بالای یک گیگابیت بر ثانیه ارائه کنیم. این موضوع نیازمند داشتن زیرساخت‌های قوی است.

افشای تصاویر Galaxy A22 پیش از رونمایی رسمی

اخیراً یک سازنده لوازم جانبی موبایل، تصاویری از Samsung Galaxy A22، پیش از رونمایی رسمی این محصول منتشر کرده است که نشان می‌دهد شباهت بسیار زیادی به طراحی گوشی Galaxy M62/F62 دارد.

با این حال تفاوت‌ها میان این دو نیز مشهود است؛ برای مثال دوربین چهارگانه آن به خوبی در این تصاویر قابل مشاهده است، اما چراغ LED آن قابل روئیت نیست.

این امر مورد عجیبی است چرا که حتی گلکسی A12 هم از چنین فلشی برخوردار است.
به گزارش فرارو به نقل وبسایت فناوری gsmarena، وبسایت کره‌ای The Elec، ماه گذشته جزئیاتی درباره دوربین A22 منتشر کرد که براساس آن این گوشی هوشمند به چهار دوربین شامل دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی، دوربین ۸ مگاپیکسلی اولتراواید و دو ماژول ۲ مگاپیکسلی برای تشخیص عمق و ماکرو مجهز خواهد شد. همچنین دوربین سلفی این گوشی دارای سنسور 13 مگاپیکسلی خواهد بود که این اعداد با مشخصات دوربین‌های گوشی Galaxy A21s مطابقت دارند.

به گزارش فرارو، در این تصاویر همچنین می‌توان تشخیص داد که دوربین جلوی گلکسی A22 در بالا و وسط صفحه نمایش قرار گرفته و به گونه‌ای طراحی شده است که در یک زائده قطره مانند در ناچ نمایشگر جای گیرد. این در حالی است که در مدل گران قیمت‌تر گلکسی M62/F62 دوربین سلفی در یک حفره قرار گرفته است. بر اساس داده‌های موسسه Omdia، گوشی هوشمند سامسونگ Galaxy A21s با فروش 19.4 میلیون دستگاه، به عنوان پنجمین گوشی پرفروش سال 2020 دست یافت.

به نظر می‌رسد Galaxy A22 که انتظار می‌رود در ماه ژوئن رونمایی شود، نیز به موفقیت مشابهی دست یابد. سامسونگ با این گوشی‌ها قصد دارد تا بازار بزرگ هند و دیگر بازار‌های نوظهور را هدف قرار دهد.

Galaxy A22 مانند دیگر گوشی‌های سری A، در سال ۲۰۲۱ با پشتیبانی از فناوری ارتباطی 4G و 5G عرضه خواهد شد. با توجه به اینکه Galaxy A32 اولین گوشی 5G سامسونگ بود که زیر 300 یورو قیمت داشت، بنابراین می‌توان انتظار داشت که Galaxy A22 با قابلیت پشتیبانی از شبکه 5G، احتمالاً قیمتی معادل 230 یورو خواهد داشت.

تصاویر افشا شده از گوشی سامسونگ Galaxy A22  

تاریخ رونمایی از سامسونگ گلکسی S21

هر ساله سامسونگ مراسمی را برای رونمایی از پرچمداران سری اس خود برگزار می کند که این رویدا د همیشه در بین ماه های اسفند و اردیبهشت برگزار می شد . اما امسال سامسونگ استراتژی خود را تغییر داده و تصمیم به برگزاری این مراسم زودتر از موعد همیشگی گرفته است.

روز گذشته سامسونگ اعلام کرد در هفته آینده نسل بعدی گوشی های پرچمدار سری اس خود را به صورت رسمی رونمایی خواهد کرد . بر اساس اخبار منتشر شده در این مراسم گوشی‌های پرچمدار گلکسی اس ۲۱، گلکسی اس ۲۱ پلاس و گلکسی اس ۲۱ اولترا معرفی خواهند شد. شایعاتی نیز در خصوص عرضه قلم هوشمند سامسونگ در کنار ، مدل رده‌ بالای این خانواده یعنی گلکسی اس ۲۱ اولترا به گوش می رسد. این سری از محصولات سامسونگ با تراشه اسنپدراگون 888 و اگزینوس 2100 راهی بازار جهانی خواهند شد.

گلکسی اس ۲۱ و گلکسی اس ۲۱ پلاس به یک دوربین سه گانه و مدل اولترا به یک دوربین چهارگانه مجهز شده اند. نکته جالب توجه در خصوص این پرچمدار شروع پیش سفارش این گوشی ها پیش از رونمایی از امروز در کشور آمریکا است. سامسونگ در نظر دارد پرچمداران جدید خود را از اواسط بهمن‌ماه یا اوایل اسفندماه به بازار عرضه کند. رویداد آنپکد سامسونگ قرار است روز پنج شنبه 25 دی‌ماه ساعت 18:30 به وقت تهران به صورت آنلاین برگزار شود.

هشدار اپل به کاربران آیفون 12که بیماری قلبی دارند

تنها پس از گذشت چنذ روز از عرضه آیفون 12 معلوم شد این پرچمدار جدید اپل می تواند بر روی دستگاه های الکترومغناطیسی پزشکی اختلال ایجاد کند و یا حتی باعث از کار افتادن آنها شود .

اکنون اپل در اطلاعیه ای این موضوع را تایید و به کاربران آیفون 12 و شارژر بی سیم مگ سیف هشدار داده که از نزدیک کردن این وسایل به ضربان ساز مصنوعی قلب و الکتروشوک ها خودداری کنند. اپل در قسمت پشتیبانی محصولات خود اعلام کرده که فاصله آیفون 12 و شارژر مگ سیف تا ضربان ساز قلب در حالت شارژر بی سیم نباید کمتر از 30 سانتیمتر و در حالت غیر شارژ نباید کمتر از 15 سانتیمتر باشد. اخیرا گزارش هایی زیادی در خصوص از کار افتادن الکتروشوک ها بدلیل نزدیکی به آیفون 12 منتشر شده است.

از این رو پیشنهاد می شود افرادی که قلب آنها به کمک ضربان ساز مصنوعی کار می کند تا حد امکان از قرار دادن آیفون 12 و شارژر مگ سیف در جیب پیراهن و کت خود پرهیز نمایند تا دچار مشکلی نشوند.

دلیل این هشدار مجهز بودن گوشی‌های سری آیفون 12 به آهنربای قدرتمند و اجزای ساطع‌کننده امواج الکترومغناطیسی به عنوان بخشی از ویژگی مگ سیف خود است. همچنین لوازم جانبی مگ سیف اپل نیز دارای آهنربا هستند.